close
تبلیغات در اینترنت
بهترین روش ها برای بالا بردن اعتماد به نفس
دوشنبه 05 تیر 1396
بهترین روش ها برای بالا بردن اعتماد به نفس  یک روش عالی برای ارتقای اعتماد به نفس مجموعه: برای زندگی بهتر       عادت کنید با خودتان گفتگوی…
جای تبلیغات شما
خرید شارژ
برترین کاربر ماه
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

دیگرامکانات
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
بهترین روش ها برای بالا بردن اعتماد به نفس
  • تعداد بازدید : 221
  • بهترین روش ها برای بالا بردن اعتماد به نفس

    

    یک روش عالی برای ارتقای اعتماد به نفس



    عادات خود را تشخیص دهید:اولین قدم برای تغییر این است که نسبت به این مشکل آگاهی پیدا کنید. ممکن است متوجه نشوید که چه زمان هایی در ذهنتان گفتگوی منفی دارید یااینکه این عادت تا چه میزان بر تجربیاتتان اثر می گذارد. استراتژی های زیر می تواند کمکتان کند از گفتگوهای درونی خود آگاه تر شده و با محتوای آنها آشنا گردید.

     

    نوشتن خاطرات: همیشه دفتریادداشتی همراه خود داشته باشید و هر فکر منفی که به سراغتان می آید را در آن یادداشت کنید. آخر روز یک خلاصه کلی از تمام افکار آن روزتان بنویسید یا درمورد یک موضوع خاص احساستان را بنویسید و بعداً آنرا تحلیل کنید. نوشتن خاطرات روزانه ابزار بسیار خوبی برای آزمایش فرایندهای ذهنی و درونیتان است.

     

    توقف افکار: وقتی متوجه می شوید که حرف و فکری منفی از ذهنتان می گذرد همان موقع به خودتان ایست بدهید. بلند گفتن این کلمه قدرت بیشتری در متوقف کردن افکارتان دارد و باعث می شود بفهمید که چقدر برای توقف افکارتان تلاش کرده اید.

     

    دستبند لاستیکی: یک راهکار درمانی دیگر این است که یک دستبند لاستیکی دور مچتان بیندازید. هر بار که متوجه شدید فکر منفی از ذهنتان می گذرد آن دستبند را کشیده و بعد رها کنید تا به دستتان ضربه بزند. این درد کوچک می تواند نتیجه فکر منفیتان باشد و باعث می شود که از افکارتان آگاه تر شوید و سعی کنید که افکار منفی را از خودتان دور کنید.

     

    جملات منفی را جایگزین کنید:یک راه خوب برای متوقف کردن یک عادت بد این است که آنرا با یک عادت بهتر جایگزین کنید. حال که نسبت به گفتگوی درونی خود آگاهی پیدا کردید، چند راهکار برای تغییر آن ذکر می کنیم:

     

    انتخاب واژه: آیا تا به حال در بیمارستان بوده اید؟ متوجه شده اید که پرستاران چطور به جای کلمه "درد" از کلمه "ناراحتی" استفاده می کنند؟ اینکار به این دلیل انجام می شود چون "درد" واژه ای قوی تر است و صحبت کردن درمورد میزان "درد" باعث می شود تجربه شما از آن شدیدتر شود تا زمانیکه درمورد میزان "ناراحتی" خود صحبت می کنید. می توانید از این راهکار در زندگی روزمره هم استفاده کنید. در گفتگوی های درونی خود سعی کنید واژه هایی که انرژی منفی زیادی دارند را با واژه هایی خنثی جایگزین کنید. مثلاً به جای اینکه بگویید از فلان چیز "متنفرم" بگویید از فلان چیز "عصبانیم".

     

    تغییر منفی ها به خنثی ها یا مثبت ها: وقتی متوجه شدید که در ذهنتان از چیزی شکایت می کنید، دوباره به تصوراتتان فکر کنید. آیا اتفاقی را منفی می پندارید درحالیکه لزوماً آنطور نیست؟ (مثلاً وقتی برنامه هایتان در آخرین لحظه کنسل شده را می توانید اتفاقی منفی بپندارید اما کاریکه می توانید با زمان اضافی و برنامه جدید خود بکنید مثبت است). دفعه بعدی که متوجه شدید چیزی استرس برایتان ایجاد می کند، مکث کنید و درمورد آن دوباره فکر کنید و سعی کنید جایگزینی مثبت یا حداقل خنثی برای آن پیدا کنید.

     

    عبارات منفی را با سوال جایگزین کنید: عبارات منفی مثل "من نمی توانم اینکار را انجام دهم" یا "این غیرممکن است" بسیار مخرب هستند چون استرس شما را بالا برده و باعث می شود دیگر دنبال راه حل نباشید. دفعه بعدی که متوجه شدید درمورد چیزی افکار منفی به ذهنتان هجوم آورده، آن عبارات منفی را به سوال تبدیل کنید. پس درعوض جمله های بالا بگویید، "چطورمی توانم از عهده اینکار برآیم؟" یا "اینکار چطور ممکن می شود؟"

    منبع:funha.com

    

    مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


    این مقاله،اعتماد به نفستان را دو برابر می کند!



     

    اعتماد به نفس حسی ذاتی نیست بلکه اکتسابی می باشد ، بعضی از افراد دارای اعتماد به نفس بالایی هستند که حتی در در سخت ترین شرایط نیز اعتماد به نفس دارند اما بر عکس افراد دیگری هستند که به شدت دچار کمبود اعتماد به نفس هستند و با کوچکترین حرفی دچار احساس پوچی می شوند .

     

    اما چرا این احساس مهم است و بر آن تاکید می شود ؟ چطور کمبود این حس را می توان جبران کرد؟

     

     

    چرا اعتماد به نفس مهم است :

     

    افرادی که خود را باور ندارند، دائما احساس پوچی و بی مقداری دارند.کمبود اعتماد به نفس مانند یک مانع بزرگ در مسیر پیشرفت شما می باشد و دائما شما را به عقب سوق می دهد . این افراد به کارهایی که انجام می دهند باور ندارند به همین دلیل تمام کارهایشان با شکست مواجه می شوند .

     

    به دلیل نا امیدی شدیدی که بر روح و افکار آنها حکم فرماست ، موقعیت های شان را به سادگی از دست می دهند .این افراد همیشه تصویر نامفهوم و گنگی از خود دارند و شناخت کاملی از خود و استعدادهایشان ندارند ،به همین دلیل برای پیدا کردن راه صحیح زندگی شان با مشکل روبرو می شوند .

     

    حس اعتماد به نفس به شما اجازه می دهد آزاد و مقتدرانه تصمیم بگیرید و روابط بهتری را در زندگی اجتماعی و شخصی تان ایجاد کنید .

     

     

    چطور حس اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم ؟

     

    شما باید به خود بقبولانید که هر شخص دارای شخصیتی متمایز از دیگران است ،بدین معنا که شما در این دنیا تک هستید .

     

    افرادی که دچار کمبود اعتماد به نفس هستند مدام رنگ عوض می کنند .هنگامی که در کنار همسرشان هستند مشخصاتی که او دوست دارد از خود بروز می دهند، در کنار دوستانشان شخصیتی متفاوت از شخصیت همسرشان هستند و به همین ترتیب در سایر روابطشان .

     

    شخصیت خود را حفظ کنید ، با تمام سلایق ، علایق و احساسات . خود را همان طور که هستید نشان دهید و رفتار کنید .تمام استعدادها ،توانایی ها و خصوصیات شخصیتیتان را بر روی یک کاغذ بنویسید این کار به شما اعتماد به نفس می دهد.

     

    گاهی اوقات کمبود اعتماد به نفس ریشه در دوره ی کودکی و نوجوانی دارد و بخاطر توصیفات نادرست و منفی که از سایرین بخصوص نزدیکان خود شنیده اید .

     

     

    5 کلید طلایی برای افزایش اعتماد به نفس :


    *قبول کنید که حس خود باوری تان کم است :

     

    باور کنید که حس اعتماد به نفس تان کم است و برای حل این مشکل تلاش کنید .اگر شخصیت شما دارای خصوصیات توصیف شده در پاراگراف قبلی می باشد ، همین الان که در حال خواندن این مقاله هستید ، خود را از غرق شدن نجات دهید .

    برای آغاز این کار از فعالیت های روزمره شروع کنید برای مثال در گفتگو ها و مکالمات روزمره تان تمرین کنید .

     

    شخصیت واقعی تان را ابراز کنید :

     

    اگر کسی شما را به راستی دوست داشته باشد به خاطر حسی که در کنار شما بودن پیدا می کند ، هم چنان به رابطه اش با شما ادامه می دهد اما اگر شخصی تنها شما را به این دلیل دوست داشته باشد که تمام صحبت های او را بدون هیچ چون و چرایی انجام میدهید ، در برابر او مانند یک ربات هستید و از خود هیچ گونه اراده ای نشان نمی دهید ، مسلما دوستی او واقعی نیست .

     

    ابتدا این تمرین را در محیط خانواده خود انجام دهید ، به هنگام مصاحبت با والدین و خواهر و برادرتان ،هنگامی که از این تمرین سر بلند بیرون آمدید و آمادگی لازم را پیدا کردید این بار در میان اقوام و دوستانتان ، این کار را انجام دهید.


    * در تمارینی که انجام می دهید خود را باور کنید و مطمئن باشید که مثمر ثمر واقع می شود در غیر این صورت در همان پله که هستید خواهید ماند .


    در روابطی که دارید ، شخصیت واقعی تان را نمایش دهید و ماسک خود را کنار بگذارید ، تمام این تمارینی که انجام می دهید باعث تقویت اعتماد به نفس شما می شود پس آنها را با جدیت تمام انجام دهید.

     

    * در مرحله ی بعدی شما باید استفاده از کلمه نه را یاد بگیرید :

     

    شما قبلا و یا در حال حاضر اصلا از این کلمه استفاده نمی کردید . اما باید به مواردی که مورد علاقه شما نیست جواب منفی بدهید ، برای مثال اگر نامزدتان که به او علاقه دارید به شما پیشنهاد می دهد که به دیدن یک فیلم اکشن در سینما بروید در حالی که شما به فیلم های رمانتیک علاقه دارید و اصلا به فیلم های اکشن تمایلی ندارید ، عقیده خود را بیان کنید به جای این که آن را سرکوب کنید .

     

    * این جملات مهم را به خاطر بسپارید و مدام آنها را در طول روز تکرار کنید :

     

    از صبح که بیدار می شوید تا شب هنگام که برای خواب آماده می شوید این جملات مثبت را تکرار کنید :

    من می توانم بهترین باشم ، هر شخصی دارای توانایی های مخصوص می باشد ، من توانایی های لازم برای انجام این کار را دارم .شاید این جملات به نظر شما خنده دار و کلیشه ای برسند اما در طولانی مدت اثر فوق العاده ی آن را درک خواهید کرد.

     

    اما قبل از اینکه این جملات را تکرار کنید باید احساسات منفی را از خودتان دور کنید و به تغییر اساسی در خود اعتقاد داشته باشید.

     

    * به جای اینکه از مشکلات فرار کنید در برابر آنها ایستادگی کنید :

     

    به جای اینکه از مشکلات فرار کنید در برابر آنها بایستید و موانع را از مسیر خود بردارید ، با اجرای تمام این تمارین گام به گام از حس کمبود اعتماد به نفس فاصله بگیرید و بر عکس سریعتر به خود باوری دست پیدا خواهید کرد .

    منبع: سیمرغ

    

    مطالب بیشتر برای زندگی بهتر



    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    آخرین مطالب
  • آخرین مطالبی که به تازگی در سایت منتشر شده اند...
  • دو عکس نوشته مخصوص تمام ماهها برای تلگرام لاین و پروفایل
    فال کامل در همه موارد عاطفی و ازدواج و مالی و سلامتی در سال 2017 و سال 1396
    معنی و تعبیر دیدن داس در فال و فنجان قهوه+عکس داس
    دعای پیش از دعا کردن از حضرت علی (ع)
    معنی و تعبیر خواب ادمها دیدن ادم ناشناس مردم در خواب
    معنی و تعبیر خواب ادم ربایی بچه دزدی گروگانگیری تعبیر دیدن خواب بچه دزد
    معنی و تعبیر خواب ادم خوار تعبیر دیدن ادم خوری در خواب
    معنی و تعبیر خواب ادم ماشینی روبات مرده متحرک تعبیر دیدن راه رفتن ادم ماشینی
    معنی و تعبیر عکس گوش ماهی و صدف در فال قهوه تعبیر دیدن صدف در فال قهوه
    معنی و تعبیر دیدن صندلی چهارپایه در فال قهوه عکس صندلی چوبی در فال قهوه
    معنی و تعبیر دیدن عقرب در فال قهوه تعبیر تصویر عقرب در فنجان قهوه
    معنی و تعبیر تصویر عصا در فال قهوه دیدن عکس عصا در فال قهوه
    معنی و تعبیر دیدن عکس شلوار در فال قهوه فال قهوه جدید
    معنی و تعبیر فال قهوه صفحه شطرنج دیدن عکس مهره شطرنج در فال قهوه
    تعبیر دیدن شمشیر در فال قهوه عکس شمشیر و دشمن در فال قهوه
    معنی و تغبیر عکس شمع در فال قهوه تعبیر شمع روشن و خاموش در فال قهوه
    معنی و تعبیر خواب جدایی و رها کردن تعبیر خواب رها کردن
    معنی و تعبیر خواب دیدن رنگ ها در خواب دیدن رنگ سبز قرمز نارنجی در خواب رنگ سفید
    معنی و تعبیر خواب اب نبات دیدن ابنبات شیرین یا ترش در خواب
    معنی و تعبیر خواب ادامس جویدن در خواب تعبیر خواب ادامس چیه ادمس در خواب
    معنی و تعبیر خواب رنگین کمان دیدن رنگین کمان در خواب دیدن رنگ سبز قرمز نارنجی در خواب رنگ سفید
    تعبیر خواب رنگ ها معنی دیدن یک رنگ واضح در خواب تعبیر دیدن خواب رنگی
    معنی و تعبیر خواب رنگ سیاه تعبیر دیدن رنگ سیاه در خواب رنگ مشکی در خواب
    معنی و تعبیر خواب رنگ خاکستری خواب سیاه و سفید تعبیر دیدن رنگ خاکستری در خواب
    معنی و تعبیر خواب دیدن روباه روباه در خواب روباه زرد نارنجی رنگی سفید
    معنی و تعبیر خواب علائم راهنما نشانه های راهنما
    معنی و تعبیر خواب رودخانه دیدن رودخونه خروشان در خواب رودخانه ارام و شفاف راکد متلاطم
    معنی و تعبیر خواب رنگ ارغوانی دیدن رنگ ارغوانی در خواب تعبیر خواب رنگها
    طالع بینی و فال سال 96 و2017 متولدین دی ماه برج جدی
    طالع بینی و فال سال 96 و2017 متولدین بهمن ماه برج دلو
    طالع بینی و فال سال 96 و2017 متولدین اسفند ماه برج حوت
    طالع بینی و فال سال 96 و2017 متولدین ابان برج عقرب
    طالع بینی و فال سال 96 و2017 متولدین مهر برج میزان
    طالع بینی و فال سال 96 و2017 متولدین اذر برج قوس
    طالع بینی و فال امسال متولدین مرداد برج اسد در سال 2017 سال 96
    طالع بینی و فال امسال متولدین تیر برج سرطان در سال 2017 سال 96
    طالع بینی و فال امسال متولدین شهریور برج سنبله در سال 2017 سال96
    طالع بینی و فال امسال متولدین خرداد برج جوزادر سال 2017 و سال 96
    طالع بینی و فال امسال متولدین اردیبهشت برج ثور در سال 2017 و سال 96
    طالع بینی و فال امسال متولدین فروردین ماه برج حمل در سال 2017 و سال 96